De totale infrastructuur verandert. De fiets wordt een steeds populairder vervoersmiddel, voornamelijk door de opkomst van het elektrisch fietsen. Doorgaande wegen verdwijnen ten gunste van de stadsstraten waar alleen bestemmingsverkeer welkom is. De verkeerssituatie in de binnenstad, met veel fietssnelwegen en weinig autowegen, wordt in steeds meer wijken en normaal.
Duidelijke infrastructuur voor fietsers
In Nederland wordt er veel geïnvesteerd in de infrastructuur voor fietsers. Zo zijn de zogeheten ‘fietssnelwegen’ een fenomeen geworden. De brede fietspaden zijn bedoeld voor lange afstanden en voor woon-werkverkeer. Ook zijn er weinig of geen verkeerslichten en kruisingen. Het doel? Minder Co2 vervuiling, minder drukte qua automobilisten en in het openbaar vervoer én een gunstig effect op de gezondheid.
Veilige markeringen
Markeringen vallen het meest op wanneer ze ontbreken. Als het visuele houvast wegvalt, kunnen er onveilige situaties voor fietsers ontstaan. Speciaal voor (fiets)snelwegen biedt Triflex diverse duurzame markeringsproducten op basis van PMMA (koudplasten). Koudplast systemen hechten aan vrijwel iedere ondergrond, en zijn ten opzichte van thermoplast systemen en wegenverf veel minder onderhevig aan slijtage. De koudplast producten van Triflex kunnen als structuurmarkering worden aangebracht. Toegepast als agglomeraatmarkering (spetter- of spotflexmarkering) ontstaat een betere zichtbaarheid in het donker en bij natte omstandigheden. De structuur in het oppervlak zorgt ervoor dat er geen water op de markering blijft staan. Zo behouden de structuurmarkeringen van Triflex jarenlang hun retro reflecterende veiligheidswerking.
Benieuwd naar de mogelijkheden of heeft u een andere vraag? Neem dan vrijblijvend contact met ons op via +31 (0)38 460 20 50, mail naar info@triflex.nl of laat een bericht achter via het contactformulier. We helpen u graag verder.