Lekkages verholpen en moderne uitstraling P+R Alexander

De afgelopen weken is er hard gewerkt aan een nieuw bovendek bij parkeergelegenheid P + R Alexander in Rotterdam. Deze vertoonde lekkage, welke verholpen moest worden. Daarnaast was het bovendek toe aan een modernere uitstraling. Met de producten van Triflex kon dit gerealiseerd worden.
Locatie
Rotterdam
Oplevering
juni 2024
Segment
Parkeren
Applicateur
Meekelenkamp

De uitdaging

Op het parkeerdek was sprake van verouderde dilatatienaden, welke zorgen voor ernstige lekkages naar de onderliggende parkeerplaatsen. Hier moest een oplossing voor komen om de lekkage te verhelpen. Daarnaast was de wens van de gemeente Rotterdam om de vloer een nieuwe en moderne uitstraling te geven, met duidelijke routing en parkeervakken. 

1/4
2/4
3/4
4/4

De oplossing

Er werden verschillende Triflex producten en systemen ingezet om aan de wensen van de gemeente te voldoen. Het Triflex R230 membraan voorzag in de wens voor een duurzame afdichting van de plaatnaden om zo de lekkages te verhelpen. Dit membraan is geïntegreerd in het vloersysteem. 

Het oppervlak van de prefab betonnen TT liggers, bevatte vele pinholes. Daarom is hier een zogeheten pinholekiller als primer toegepast. Deze zorgt ervoor dat de pinholes worden gevuld en afgedicht zodat deze zich niet kunnen doorzetten in de nieuwe afwerking.   

Het Triflex DeckCoat systeem werd gebruikt om het parkeerdek een moderne uitstraling te geven. Daarnaast biedt dit systeem een duurzame bescherming voor de constructie, het is namelijk bestand tegen mechanische belasting en de diverse externe invloeden zoals zon, regen, kou, (dooi)zouten etc. 

Voor de hellingbanen bood het Triflex DeckFloor systeem de oplossingen. Dit systeem is bestand tegen zware mechanische belasting van rijdende auto’s. 

Alle details werden waterdicht geïntegreerd met Triflex ProDetail

Het proces

Erkent Triflex applicateur Meekelenkamp, heeft de Triflex producten aangebracht op het parkeerdek. Ze begonnen met het schoonmaken en stralen van de betonnen TT liggers. Daarna konden ze de plaatnaden voorbehandelen. Vervolgens brachten ze de primer aan, tevens ook als schraaplaag op de hellingbaan i.v.m. een zeer ruwe ondergrond. Op het dek werd de primer uitgevoerd middels een Pinhole killer. De volgende stap was om de membranen op de plaatnaden en detaileringen aan te brengen, inclusief twee constructieve dilataties door middel van het lusvoeg principe. Ten slotte werd het geheel afgewerkt met het DeckCoat systeem op het parkeerdek en het DeckFloor systeem op de hellingbanen. 

Het resultaat

Een geslaagd eindresultaat waar weer jaren onbezorgd gebruik van kan worden gemaakt. 

Casestudy