03.03.2021

Medewerker in de schijnwerpers: Hans van Loosbroek

Hans van Loosbroek | Triflex BV

Opgegroeid in een echte ondernemersfamilie, was de keuze om een commerciële richting op te gaan er bij Hans met de paplepel ingegoten. Na de MDS deed hij, in afwachting van de dienstplicht, de nodige ervaring op als chef Groente en Fruit bij de C1000. Na zestien maanden sergeant te zijn geweest, ging hij aan de slag bij Brabants Dagblad, waar hij voor twee jaar een functie als acquisiteur vervulde. Daarna heeft hij zijn ondernemershart laten spreken en is hij een doe-het-zelf zaak begonnen. Deze heeft hij na een vijftal jaren van de hand gedaan en zich vol passie in de bouwkolom gestort, waar hij zich bezighield met de verhuur en verkoop van verticaal transport. Hans deed dit jarenlang voor kwalitatieve merken als Scanclimber en Potain voor een drietal bedrijven en heeft daar - naar eigen zeggen  heel veel ervaring opgedaan én daarnaast ook een uitgebreid relatienetwerk opgebouwd door oplossingsgericht te denken. 

Zo'n tien jaar geleden werd Hans door Triflex benaderd. ‘Na het eerste gesprek is er een wederzijds goed gevoel achtergebleven. Tijdens het tweede gesprek zijn wij al snel tot een overeenkomst gekomen. In 2011 ben ik bij de organisatie gekomen en werk hier nog steeds met ontzettend veel plezier’, vertelt Hans. 

Een functie met vele verantwoordelijkheden 
Als rayonmanager is Hans verantwoordelijk voor het uitdragen van de kwalitatieve uitstraling en de naam van Triflex. Zijn werkgebied is overwegend gelegen in het Zuiden van Nederland. Een van zijn taken is het proactief benaderen van de markt en het maken van afspraken met aanwezige partijen in de bouwkolom. ‘Het maken van afspraken is een belangrijke waarde in de dagelijkse gang van zaken. Daarnaast is het zaak om de juiste balans te vinden in je agenda tussen relatiemanagement met je ‘warme’ contacten en daarnaast je relaties uit te breiden middels een ‘koude’ benadering van nieuwe contacten in de markt. Naast deze werkzaamheden geven wij technisch advies over een bepaald project. Bovendien is de telefoon een belangrijk medium om naast acquisitie op de hoogte te blijven van lopende projecten en is het van uiterst belang om actief deel te nemen aan diverse netwerk events om je kennis te delen met de markt.'

Goede relatie met marktpartijen
Hans vervolgt: ‘Of het nu de huidige corona-crisis of een recessie betreft, de markt is altijd onderhevig aan allerlei veranderingen. Een goede relatie met de marktpartijen is belangrijk om zo veel mogelijk op de hoogte te blijven van de veranderende vraag of benaderingswijze. Daarnaast is het belangrijk om zaken op een duurzame wijze te benaderen. Natuurlijk zijn initiële kosten belangrijk, maar duurzame investeringen gebaseerd op exploitatietermijnen zijn kostentechnisch veel aantrekkelijker.'

Naast bovengenoemde zaken is het van uitermate belang om als vraagbaak en kennispartner in de markt te fungeren en daarin je relatienetwerk te onderhouden en zelfs uit te breiden. Hans is een echte netwerker in hart en nieren. ‘Ik houd ervan om zowel bestaande contacten te onderhouden als nieuwe aan te boren. Daarnaast biedt Triflex hoogwaardige producten en oplossingen. Het is altijd prettig om je naam te verbinden aan kwaliteit’, vertelt Hans tot slot.

Wil je ons team komen versterken? Bekijk dan onze openstaande vacatures op www.werkenbijtriflex.nl of solliciteer gelijk.