Bij een poliklinisch centrum is het extra belangrijk dat de omgeving veilig en praktisch is. Het moet zo gemakkelijk en comfortabel mogelijk zijn voor patiënten en personeel. Door aandacht te schenken aan die veiligheid, wordt de beleving nét een beetje aangenamer. En dus moest de hoofdingang van HollandPTC aangepakt worden. Want uitglijders willen we natuurlijk te allen tijde voorkomen.
Veiligheid voorop
Triflex bereidde dit project voor met architectenbureau De Jong Gortemaker Algra. Volgens Machiel Regtvoort, rayonmanager bij Triflex, was veiligheid een belangrijk aandachtspunt: “De vloer voor de hoofdentree moet berijdbaar zijn door auto’s en ziekenwagens. Patiënten die hier behandeld worden, moeten voor de deur kunnen uitstappen of naar binnen gebracht kunnen worden. Slijtvastheid en antislip zijn daarbij essentieel. Maar het systeem moet ook waterdicht en scheuroverbruggend zijn om zo de onderliggende constructie te beschermen.” Meekelenkamp Kunststof Techniek (MKT) werd ingeschakeld als applicateur.
MKT is zeer geschikt, omdat zij veel ervaring hebben in het aanbrengen van berijdbare systemen
Machiel Regtvoort, Rayonmanager Triflex
Triflex ProPark variant 1
De oplossing? Triflex ProPark variant 1. Dit volledig gewapende en scheuroverbruggende afdichtingssysteem is perfect voor oppervlaktes die een verhoogd risico op scheurvorming hebben. Ideaal dus voor de intensief belaste entree van de protonenkliniek. Het is volkomen naadloos, waterdicht en UV-bestendig, waarmee dit systeem het oppervlak ook beschermt tegen de extreemste weersomstandigheden. De antislipeigenschap zorgt voor extra veiligheid, een absolute must voor deze kliniek. Nog een voordeel: dit koud aan te brengen systeem hardt snel uit, waardoor het al berijdbaar is na ongeveer 3 uur. Overlast wordt daarmee tot een minimum beperkt.
Laag op laag
Regtvoort vertelt over de opbouw van Triflex ProPark variant 1: “Allereerst wordt er een primer op de ondergrond aangebracht om deze af te sluiten en om te zorgen voor een gegarandeerde hechting. Vervolgens brengt de applicateur een scheuroverbruggend en volledig gewapend membraan aan, waarop een slijtlaag wordt aangebracht. Daarop komt instrooimateriaal en tot slot wordt het systeem afgewerkt met een slijtvaste finish die chemisch en mechanisch beschermt.”